Tuesday, June 8, 2010

SUASANA MALAM DI DATARAN SHAHBANDAR

Baru-baru ini pada tanggal 6 Jun 2010 satu lagi tarikan baru telah siap dibina di Terengganu. Dataran Shahbandar di Kuala Terengganu menjadi satu-satunya tempat terdapat sebuah skrin layar besar untuk siaran program-program berbentuk kekeluargaan dan kemasyarakatan.Selain itu, pembinaan yang telah memakan belanja sebanyak RM800,00 ini juga mampu menghidupkan suasana malam di sini.


 Suasan malam di Dataran Shahbandar

Pembinaan skrin layar ini merupakan salah satu alternatif memastikan peningkatan dan pembangunan ekonomi negeri selain bagi membendung masalah mat rempit yang semakin berleluasa.

Skrin layar akan mula beroperasi dengan penyiaran perlawanan Kejohanan Bola Sepak Piala Dunia 11 Jun ini.Kerajaan negeri turut memaparkan siaran Astro untuk tontonan umum.

Skrin besar dibina untuk mencipta keindahan kawasan di Shahbandar dan orang ramai boleh membawa keluarga untuk meluangkan masa di sini.

Konsep baru itu dilihat mampu menarik pelancong dan penduduk di kawasan berdekatan merasai keindahan malam di bandar raya ini.

Pembinaan skrin layar sememangnya satu idea yang sangat kreatif kerana dengan kewujudannya mampu memberi banyak kebaikan kepada kita, khasnya kepada orang-orang Terengganu.Oleh itu, tunggu ape lagi marilah sama-sama berkunjung bagi memeriahkan suasana...Selamat berhibur..