Thursday, June 10, 2010

KEINDAHAN SAMUDERA DI PULAU KAPAS



Pernahkah anda melancong ke Pulau Kapas? Adakah anda tahu bagaimana hendak ke sana dan di mana terletaknya pulau yang indah ini? Di sini saya akan menceritakan kepada anda segala-galanya tentang pulau ini. Oleh itu "jom kita terokai". 

Terengganu,Pulau Kapas terletak di Laut China Selatan, kira-kira 6 kilometer atau 20 minit dari jeti Marang. Namanya berasal daripada pokok kapas yang bunganya boleh dijadikan kain atau kapas. Warna kapas ini berwarna putih.

Bunga kapas


Pantai Pulau Kapas yang putih bersih dan amat mengkagumkan bagi para pengunjung. Pulau Kapas juga merupakan lokasi skuba pilihan utama para penyelam dalam atau luar negara jika berkunjung ke negeri Terengganu.Pulau ini juga terkenal disebabkan mempunyai tapak menyelam yang sangat indah dan menjadi antara tapak yang terindak di dunia.


Keistimewaan


 Pulau Kapas masih mengekalkan keindahan samudera dengan hidupan laut yang cantik dan asyik.


  Terdapat beberapa bot karam yang telah tenggelam, sesuai untuk penggemar selam skuba.





Pulau Gimia yang terletak berhampiran Pulau Kapas menyediakan panorama yang unik.

Penginapan

 

 
Duti Puri Island Resort

 Jika anda ingin bermalam atau bercuti lama di Pulau Kapas pastikan  anda memilih Duti Puri Island Resort sebagai lokasi penginapan.Resort ini antara resort yang sangat popular di sini, serta menyedikan berbagai kemudahan yang lengkap dan sangat selesa.


Cara ke sana

  

Untuk ke sini anda boleh melalui jeti di bandar Marang, Terengganu di samping dapat menghidup udara segar di sini.Tunggu apa lagi  "jom bercuti ke sana"....